Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Yetkin: AKP’li belediyeler de yabancı fon kullanıyor

Türkiye’de medyanın tamamını kontrolü altına alan AKP hükumeti, yabancı ülke fonlarıyla bağımsız gazetecilik yapmaya çalışanları hedef aldı. AKP’li belediyelerin de yabancı fon kullandığını hatırlatan gazeteci Murat Yetkin, “Hükûmet yabancı fon gerekçesiyle medyaya baskıyı artıracak” dedi.

BOLD – Gazeteci Murat Yetkin, Türkiye’de faaliyet gösteren bazı medya kuruluşlarına yabancı ülkelerden fon sağlandığına dair haberleri gündemine taşıdı.

Yabancı fon kullanan medya organlarıyla ilgili Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, bu fonları kullananları casusluk yapmakla suçladı. Trol hesaplar ise yabancı fonla ayakta durmaya çalışan medya kuruluşlarını hedef alarak ‘vatan haini’ ilan etti.

AKP’Lİ BELEDİYELER DE FON KULLANIYOR

Yetkin yazısında, “Türkiye’deki faaliyetlere dış kaynaklardan bütçe, ya da fon kullanma konusunda bir yasak yok. Bu tür yasakların olduğu ülkeler var; Suudi Arabistan, Kuzey Kore, İran, Çin gibi. Türkiye dış fon kısıtlaması, özellikle de ABD ve Avrupa Birliği ülkeleri başta Batı’ya fon kısıtlaması getirirse oralardan Türkiye’de, sadece medya değil ama AK Partili belediyeler dahil pek çok projede kullanılan kaynaklar kesilebilir” değerlendirmesini yaptı.

HÜKUMET YANLISI MEDYA OKUNMUYOR, İZLENMİYOR

AKP Hükumeti çizgisindeki düşünce kuruluşu SETA’nın yabancı basın kuruluşlarında çalışan Türk gazetecileri hedef aldığını aktaran Yetkin, “Bu meslektaşlarımızı yabancıların çıkarlarının “uzantısı” olmakla suçladı. Hükümet yanlısı medya okunmuyor, izlenmiyor. Bunu görüyorlar. Bunun sorumlusu olarak parti çizgisindeki medyanın habercilik yapmamasını değil, kontrol dışında kalan medyanın haber yapmasını görüyorlar. Onu engellemeye çalışıyorlar” dedi.

YASALAR ÇERÇEVESİNDE FON KULLANMAK SUÇ DEĞİL

Mesleklerini sürdürmek, doğru bildiklerini, araştırmalarını kamuoyuna aktarmak amacıyla fon kullanan gazetecilere destek veren Yetkin, “Yasalar çerçevesinde fon kullanmak suç değildir. Fon kullanımının gizlenmesi ve amacı dışında kullanılması ayrı konudur. Şimdi medya üzerindeki baskının daha da artmasına yol açacak yasal düzenlemeleri yabancı fon varlığını neredeyse casusluk faaliyeti gibi sunmayı deniyorlar.” ifadeleri kullandı.

38 gazeteci 24 Temmuz Basın Bayramına cezaevinde girdi

Medya

Ersoy Dede’nin azarladığı kameraman stüdyoda bayıldı

TRT Ana Haber spikeri Ersoy Dede’nin canlı yayın sırasında “Düzgün görüntü al” şeklinde azarladığı stüdyo kameramanının bayıldığı öne sürüldü. Kameraman çağrılan ambulansla hastaneye kaldırılarak tedavi altına alındı. 

BOLD – TRT Ana Haber spikeri Ersoy Dede’nin dün gece sunduğu TRT Ana Haber Bülteni sırasında krize neden olduğu iddia edildi. Dede’nin azarladığı kameramanın bayıldığı öne sürüldü.

BAYILAN KAMERAMAN HASTANEYE KALDIRILDI

TRT Ana Haber spikeri Ersoy Dede’nin canlı yayın sırasında stüdyo kameramanına, “Beni takip edeceksin, düzgün görüntü al” şeklinde konuşması ikili arasında tartışmaya neden oldu. Medyatava’nın haberine göre, olay sırasında Dede’nin bu sözleri üzerine kameraman, “Bizi zaten yönetmen yönetiyor. Onun söylediklerini yapıyoruz” diyerek Dede’ye karşı çıktı. Ana haber sunumu sırasında yaşanan bu tartışma sonucunda daha önce kalp rahatsızlığı olduğu öğrenilen kameraman baygınlık geçirdi. Kameramanın TRT’ye çağrılan ambulansla hastaneye sevk edilerek tedavi altına alındığı öğrenildi.

DEDE, SEDAT PEKER’İN DE HEDEFİNDE

Önceki yıllarda Sedat Peker’e yakın duran ve ondan “altın tespih” aldığı öne sürülen Dede’nin TRT Ana Haber’de Sedat Peker’e “suç örgütü lideri” demesi Peker’in yakınlarının tepkisini çekmişti. Organize suç örgütü lideri Sedat Peker’e yakınlığıyla bilinen Emre Olur, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada Dede’ye yönelik ağır ifadeler kullanarak, “Sen gerçekten vefasız ve şeref yoksunu bir insansın. Ayrıca güzel günlerde birlikteyken bugünler de kıvıran ve vefayı unutan bir zavallısın. Sn. Sedat Peker’in şerefli adını o lağım ağzına bir daha sakın alma” dedi.

Fransız Yargıtay’ının hangi kararı Erdoğan’ın başına bela olabilir?

Okumaya devam et

Medya

Rıdvan’ın TRT’den aldığı maaş Avrupa’da hükumet düşürür!

Rıdvan Dilmen’in TRT’den aldığı 1 milyon dolarlık maaşın, Avrupalı devlet televizyonlarında hiç bir yorumcuya verilemeyeceğini savunan Orhan Yıldırım, “TRT 8,5 trilyon nasıl öder” dedi.

BOLD – NTV’deki uzun süreli yorumculuk kariyerini sonlandıran Rıdvan Dilmen, yeni sezon için devlet kanalı TRT ile anlaştı. Dilmen’in TRT’den alacağı ücret de tartışma konusu oldu. Dilmen’in sezon için 1 milyon dolar maaş alacağı öne sürülüyordu.

Fanatik yazarı Orhan Yıldırım, Rıdvan Dilmen’in TRT’den alacağı ücreti yazdı. Dilmen’in alacağı ücretin Avrupa’da benzeri olmadığına dikkat çeken Yıldırım,  “AB’nin dev ekonomilerine sahip ülkeleri, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya ile İngiltere’de devlet kanalları bir yorumcuya yıllık 8,5 milyon euro verir mi? Aynı cevabı aldık: 850 bin euro verseler hükumet düşer! Halkın sırtından geçinen TRT Rıdvan Dilmen’e 8,5 trilyon nasıl öder” ifadelerini kullandı.

DÜZEN GİTTİ RIDVAN GELDİ

Geçen yıl TRT’den aldığı 400 bin liralık maaşı tartışma konusu olan, Ersin Düzen Dilmen’in gelmesi üzerine TRT’den ayrıldı.  CHP’li Atilla Sertel’in belgeleriyle Düzen’in 412 bin lira maaş aldığını ortaya koymuştu.

 

“412 bin liralık maaşlı” Ersin Düzen TRT’den ayrıldı

Okumaya devam et

Medya

Veyis Ateş’i Saray da sildi: Ödül törenine çağrılmadı

Saray’da yapılan medya ödülleri törenine, daha önce yılın erkek haber spikeri ödülü verileceği açıklanan eski Habertürk TV spikeri Veyis Ateş davet edilmedi. Veyis Ateş, organize suç örgütü lideri Sedat Peker’in yaptığı ifşaatlar sonrasında Habertürk TV’deki görevinden istifa etmek zorunda kalmıştı. 

BOLD – Cumhurbaşkanlığı Sarayı’nda dün yapılan 6. Anadolu Medya Ödülleri törenine, hakkındaki iddialar sonrasında Habertürk TV’den ayrılmak zorunda kalan Veyis Ateş ve eski Show TV spikeri Ece Üner davet edilmedi. Ödüllerin, Anadolu Yayıncılar Derneği tarafından iptal edildiği öğrenildi.

VEYİS ATEŞ TÖRENE ÇAĞRILMADI

Anadolu Yayıncılar Derneği’nin 6. Anadolu Medya Ödülleri töreni Cumhurbaşkanlığı Sarayı’nda yapıldı. AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı toplantıda ödüle layık görülen isimlere ödülleri verildi. Yılın erkek haber spikeri ödülü verileceği açıklanan eski Habertürk TV spikeri Veyis Ateş törene çağrılmadı. Ateş’in ödülünün organize suç örgütü lideri Sedat Peker ve SBK Holding Sahibi Sezgin Baran Korkmaz’ın da isminin karıştığı rüşvet tartışmasının ardından iptal edildiği açıklandı. Show TV haber spikeri Ece Üner’in ödülü de haber spikerliğini bırakıp reality show yapması nedeniyle iptal edildi.

İŞFALAR SONRASI İSTİFA ETMEK ZORUNDA KALDI

Organize suç örgütü lideri Sedat Peker’in ifşası sonrası geceliği 106 bin liralık otelde kaldığı ve iş takibi için Avusturya’da tutuklanan Sezgin Baran Korkmaz’dan 10 milyon Euro istediği ortaya çıkan Veyis Ateş, Habertürk TV’den istifa etmek zorunda kalmıştı. Hakkındaki iddiaların ve malvarlığının araştırılması için “pazartesi günü” savcılığa gideceğini söyleyen Ateş, aradan geçen üç aya karşın hala adliye gitmedi.

AKP’nin Çin aşısı ısrarıyla sürü bağışıklığı ‘yalan’ oldu

Okumaya devam et

Popular

Shares